Jeu creiel vid Diu. Jeu creiel propi ch’ei detti ina pussonza ni era ina forza pli aulta che sa accumpignar nus el mintgadi. Da leu anora schess jeu: Gie, ei dat ina certa relaziun cun Diu.
Jeu sun carschius si catolic, atgnamein detg stregn catolic, a Rabius. Las dumengias mav’ins era a messa e da leu enneu han ins survegniu cun la cardientscha, la cardientscha tier nus uss catolica. E quella accumpogna mei aunc oz. Naturalmein ei la situaziun forsa in tec autra. Ton mon jeu buca pli a messa. Denton la cardientscha ei cheu e quella resta era tuttina. Tenor mei san ins viver la cardientscha empau dapertut.
Per mei ei la cardientscha cunzun ina caussa privata. Denton ei dat situaziuns nua ch’ella ei era publica. Gest sch’ins va era inaga a messa. Ni p.ex. en miu onn presidial, igl onn vargau, nua che jeu sun staus president dil Cussegl naziunal, eis ei stau per mei fetg impurtont cu jeu sun staus tier la guardia papala dad era veser il Papa sco la persuna aulta dalla Baselgia catolica. Quei ein ussa muments nua ch’ins senta forsa propi mia religiun, denton schiglioc emprovel jeu fetg stretg da tener dapart la religiun cun mia veta, seigi professiunala ni politica.
La Baselgia ha era fatg biars sbagls, quei ei era ina realitad che nus stuein veser. Denton jeu crei che biars vivien la cardientscha oz semplamein en in’autra fuorma. Viver la cardientscha ei per biars buca semplamein ir mintga dumengia en baselgia e tut secund haver las messas adina tuttina. Mobein era leu empau novas ideas. Jeu creiel esser religius ni haver ina cardientscha, quei san ins viver dapertut. Seigi a casa ni ella natira. E da leu enneu creiel jeu ch’igl ei midau leu la fuorma da viver la cardientscha. Jeu creiel era che nossas religiuns ston sefatschentar, seigi quei la Baselgia catolica ni era la Baselgia reformada, pli datier alla populaziun, pli fetg culs basegns dils singuls e meins cun la spetga: «Ils cartents vegnan tier nus», mobein «Nus stuein ir tier ils cartents e las carentas».
La fede rappresenta un faro di speranza e un fondamento etico per l'essere umano del ventunesimo secolo, un periodo caratterizzato da profondi cambiamenti sociali, politici e tecnologici. In un mondo spesso segnato da conflitti, crisi e incertezze, la fede puó rassicurare offrendo un senso di appartenenza, di significato e di direzione.
Nel contesto moderno, la fede dovrebbe incoraggiare la tolleranza, il dialogo interreligioso e una maggiore comprensione tra le diverse culture. Dovrebbe invitare a riflettere su valori universali come l'amore, la giustizia e la compassione. In un'epoca in cui l'individualismo può prevalere, la comunità cristiana rappresenta un'opportunità per costruire legami significativi e per affrontare insieme le sfide del giorno d'oggi.