Jau crai ch’i dat insatgi che ha tgira da nus. I dat insatgi che è qua per nus. E quai è mia cretta che jau hai gia da pitschen ensi adina prendì cun mai.
Jau bad mintga giada cur che jau pens uschia, che jau ma resent simplamain pli leva. Cur che jau aveva fatg tras ina giada in temp grev, er cun la scola e tut, sun jau in pèr giadas sesida en il letg ed hai discurrì per mai en patratgs. E jau hai badà che quai ma fetschia bain. A mai fa quai fitg bain, sche jau poss discurrer uschè. Cler, jau di ina giada: Dieu na respunda betg uschia direct, sco che Vus ma respundais ussa.
Ma ins ha simplamain il sentiment, ins sa che insatgi respunda vairamain en maniera spiertala. E quai è il sentiment, il bun sentiment ch’ins survegn.
Jau discur vairamain fitg averta cun mes collegas. E jau poss discurrer cun els er sur da quai. Quai hai jau gia fatg, er suenter la confirmaziun. Mintgatant ves jau bain ch’els mettan lur frunts en faudas u ch’els guardan in pau criticamain. Ma quai m’ è vairamain tuttina, perquai ch’igl è per mai simplamain endretg.
I dat umans che na crain nagut, quai n’è betg scumandà, quai è in urden. Ma per mai na vegniss quai betg en dumonda, perquai che jau sun da l’avis che umans hajan insaco er basegn d’ina via, nua ch’ els sa pon chattar e san, quai è ina buna via che jau poss ir enavant. E sch’ins n’ha nagina via, jau na sai betg, forsa fiss quai in pau difficil per la vita dal mintga di. Bun. Crai jau.
La fede rappresenta un faro di speranza e un fondamento etico per l'essere umano del ventunesimo secolo, un periodo caratterizzato da profondi cambiamenti sociali, politici e tecnologici. In un mondo spesso segnato da conflitti, crisi e incertezze, la fede puó rassicurare offrendo un senso di appartenenza, di significato e di direzione.
Nel contesto moderno, la fede dovrebbe incoraggiare la tolleranza, il dialogo interreligioso e una maggiore comprensione tra le diverse culture. Dovrebbe invitare a riflettere su valori universali come l'amore, la giustizia e la compassione. In un'epoca in cui l'individualismo può prevalere, la comunità cristiana rappresenta un'opportunità per costruire legami significativi e per affrontare insieme le sfide del giorno d'oggi.